Thursday, September 24, 2009

Banding-banding

Hari ini 24 September 2009, saya terbaca satu artikel di akhbar tabloid Kosmo. Tajuk besarnya "UMNO Telok Kemang mahu Isa tanding di Bagan Pinang. " Tidak perlulah saya ulas lebih lanjut. Politik-politik kalau cerita lebih-lebih sangatlah membosankan. Teringat zaman belajar, orang itu kutuk pemimpin ini, orang ini kutuk pemimpin itu. Ahhh..politik.

Cuma saya tertarik bila membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Pemuda UMNO Telok Kemang, seperti begini;

"Saya tak nampak isu-isu yang menjadi rekod Isa akan menjadi satu liabiliti kepada UMNO dan BN."

Sambungnya lagi,

"Mantan Presiden UMNO, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang pernah diambil tindakan displin oleh Allahyarham Tuanku Abdul Rahman kerana menulis buku Malay Dilemma."

Saya rasa kelakar bila dia membandingkan kisah T.S Isa dengan Tun Mahathir.

Seperti yang kita semua tahu, T.S Isa diambil tindakan displin kerana politik wang. Tun Mahathir diambil tindakan kerana membela bangsa Melayu melalui karangannya. DSAI pun bangkit berjuang selepas jawatannya dilucutkan.

Bolehkah kita membandingkan pejuangan membela bangsa dan perjuangan kerana pangkat?

Pos seterusnya: Mahathir - Pejuang Tulen.

Related Posts by Categories



No comments: