Monday, September 22, 2008

Dicari

  1. Saya percaya ini. Dulu saya agak aktif dengan Grapevine. Satu-satunya forum komuniti di UTP yang saya sertai ketika itu. Terdapat satu pos yang saya hantar. Lalu menyebabkan saya berpeluang bertemu dengan beberapa kawan baru. Kawan-kawan itu sebenarnya satu persekolahan dengan saya dulu. Mungkin saya mahu melakukannya kembali. 
  2. Sewaktu darjah empat, saya belajar di sekolah Haji Mohd Sharif, Alor Setar, Kedah. Waktu itu, saya berkawan baik dengan seorang perempuan. Namanya Solehah. Kami sangat rapat sehinggakan waktu belajar pun kami boleh bermain bersama. Lalu satu hari terjadi sesuatu yang membuatkan kami tidak berkawan lagi. Ketika itu di dalam kelas. Saya baru sahaja kembali dari meja seorang rakan. Saya terserempak dengannya. Mahu tahu apa terjadi? Tiba-tiba sahaja kami boleh bermain. Permainannya ialah memijak kaki. Saya tidak ingat apakah nama sebenarnya. Tetapi ia cukup popular waktu itu. Tanpa kami sedari, cikgu kelas yang sedang menanda buku di meja sedang memerhatikan kami. Lalu terdengar nama kami dipanggil. 
  3. Kesilapan saya ialah “Dia cikgu, dia yang mulakan dulu.” Solehah hanya mendiamkan diri. Kami didenda ketuk ketampi di hadapan kelas. Sejak itu saya tidak bercakap dengannya lagi. Tetapi di dalam hati saya, sangat merindui untuk berkawan dengannya seperti dahulu. Cuma saya malu dengan kesilapan yang saya buat. Sehinggalah ayah saya dinaikkan pangkat dan ditukarkan ke Kuala Lumpur. Saya tidak berpeluang untuk bercakap dengannya dan memohon maaf sehinggalah ke hari ini. 
  4. Jadi saya sangat berharap. Sangat berharap suatu hari nanti saya dapat berjumpa dengan Solehah kembali. Saya tidak ingat nama penuhnya. Jadi jika ada sesiapa yang mengenali ataupun tuan empunya badan membaca tulisan ini, tolong hubungi saya. Saya boleh ditemui di sini. Mungkin sangat mustahil, tetapi siapa tahu bukan?
  5. Dicari: Solehah | Maklumat terakhir: Tahun 1993, SRK Haji Mohd Sharif, Alor Setar, Kedah.
  6. Oh ya, sebelum terlupa, selamat datang ke blog saya. Baru sahaja saya membuatnya. Sedikit isi sudah bermain dalam fikiran. Cuma kulitnya sahaja yang belum. Selamat membaca!

Related Posts by Categories



5 comments:

eVy-D-YaNa said...

semoga berjaya dalam peancarian!~ =)

anak melayu said...

nice dude~
read me at my corner(dirikuperibadi)=)
peace~

Unknown said...

nak ngorat la tu. me in! o/

Ashraf.K said...

ko carik pakai metro la dude... haha..

chillsberry said...

adinda-adinda. terima kasih. ashkam, akan dipertimbangkan. ahah :)